Vores ydelser

Hos Retus arbejder vi altid ud fra vores kerneværdi, om at simplificere digitale løsninger.

 

Vi tager os af komplette løsninger og sikre dermed en sammenhængende og gennemtænkt platform, som tilgodeser dine behov og ønsker.

 

Vi har mange års erfaring fra retail-verdenen, både som konsulent og kunde, og besidder som virksomhed en bred pallette af discipliner inden for E-handel. Vi ved derfor hvad der skal til, for at løfte netop din virksomhed til det næste niveau.


Hvordan kan vi hjælpe dig? 


E-handelsplatform


I takt med det, stadig stødt stigende digitale marked, ændrer dine kunders forbrugsvaner sig også. Kunder er ikke længere loyale overfor et enkelt brand, men indsamler derimod den fornødne viden inden de kommer i butikken. De har allerede læst om produktets funktionaliteter, ved hvad andre brugere har vurderet det til. Vigtigst, så kender de allerede prisen.

 

Hos Retus ved vi hvor vigtig den digitale tilstedeværelse er og arbejder derfor målrettet med alle kundens berøringspunkter. Det handler kort sagt om at være der, hvor kunden er. Igennem dataopsamling kender vi kunden, og kan derfor præsentere relevante produkter for ham eller hende. Kommunikationen skal være personlig og tilpasset det enkelte individ. Overordnet forventes der en samlet oplevelse, hvor kanaler smelter sammen og hvor kunder føler sig taget i hånden, før, under og efter købet. Efter vores overbevisning, skal det enkelte individ, i allerhøjeste grad være i fokus.


Implementering af ERP


Hvordan tiden bruges er selvfølgelig op til den enkelte person. Dog vil vi postulere at man helst vil bruge tiden på det som skaber mest værdi for jeres kunder. Med en central implementering af et ERP-system til salg, køb og lagerstyring vil vi fra første dag afskaffe en masse manuelle processer, og derved frigive ressourcer, som herefter kan bruges til fordel for jeres kunder.

 

Med over 25 års erfaring inden for IT og ERP kan Retus inden for en ganske begrænset periode implementere et ERP som ikke kun er hostet i skyen, men også er tilgængelig på alle de gængse devices. Fremtiden er derfor server-fri og med fuld adgang fra din smartphone.


Læs mere >>

Strategi og forretningsudvikling


En virksomhed er formentligt altid i udvikling, og i takt med at den vokser kan det til tider være svært at se den overordnede retning på tværs af alle afdelinger. Yderligere kan det være angstprovokerende at skulle udskifte vitale systemer eller arbejdsgange, for hvad har dette en indvirkning på?

 

Som strategiske partner på mange store digitale projekter forstår vi vigtigheden i, at tage den rette beslutning første gang. Vi kan foruden IT- og produkt-kendskab bidrage med generel forretningsforståelse da vi har erfaring som både konsulent og kunde. Med en god dialog og tæt samarbejde med jer vil vi kunne levere en digital strategi på tværs af jeres afdelinger og systemer, som ikke kun vil optimere jeres processer, men også sikre jer digitalt i fremtiden.

Projektledelse


Tid kan være en naturlig begrænsning i en travl hverdag. Netop derfor ynder vi at agere intern udviklingsafdeling hvor vi indgår i et helt tæt samarbejde. Vi placerer os helst fysisk hos jer for at have en tæt kommunikation med de rette interessenter internt. Vi hjælper gerne med at optimerer jeres processer og samtidigt sikre at projektet holdes på sporet.

 

Et så tæt samarbejde giver inspiration til nye idéer og bevirker at vi bliver en del af jeres hus. Relationsopbygningen og et højt kendskab til jeres virksomhed giver i sidste ende en lean proces, med færre møder og et bedre slutresultat.

Business intelligence


Tempoet er højt i de fleste sunde virksomheder. Beslutninger skal tages og dette ud fra det rette beslutningsgrundlag. Det er altafgørende at kende sin virksomhed og dens statistik, ikke kun historisk set, men også netop i det øjeblik hvor beslutningen skal tages.

 

Et korrekt implementeret ERP-system i virksomheden, giver adgang til 1 sekund gammelt data på alle tider af døgnet. Det er uanede muligheder for nøgletal, men som eksempel kunne salgstal, finans og budgetopfølgning samt lagerstatus være ganske interessant at kigge på dagligt. Alt data er gjort let tilgængeligt og kan præsenteres enkelt, friskt og overskueligt i rapporter eller på dashboards.

Integration


En tæt dialog med eksempelvis jeres produktleverandører, samt de transportører der sørger for at produktet finder vej til kunden, er vigtig. Endnu vigtigere er det at kommunikationen er præcis og automatiseret så slutkunden ikke skal vente for længe på at produktet når frem.

 

En transportør eller anden samarbejdspartner er blot endnu et berøringspunkt som skal tænkes ind i jeres løsning. Mange leverandører har allerede en intern platform, mens andre ikke helt er nået dertil endnu. Lige meget hvilket setup din leverandør har, finder vi den bedste løsning for at automatisere kommunikationen mellem jer. Vi har stor erfaring med at integrere data mellem systemer og har desuden mulighed for at opsætte en portal hvor den givne leverandør kan tilgå den ønskede data. Fokus er i den sidste ende blot, at sikre at alle systemer snakker sammen så dataene kan bevæge sig automatisk.