Vores ydelser

Hos Retus arbejder vi målrettet på at simplificere digitale løsninger. Vi leverer komplette løsninger med en sammenhængende og gennemtænkt platform, som er udviklet til den enkelte virksomhed.

Vi har mange års erfaring med retail og trækker på en bred pallette af discipliner inden for løsninger til retailbranchen. Den kombination kan forløse jeres potentiale og skabe nye forretning.


Hvordan kan vi hjælpe dig? 


Kernekompetencer

E-handelsplatform
Implementering af ERP
Website
Digital frihed
E-Commerce
Strategi
Uniconta
Omnichannel
Business intelligence
Integration
PIM/PLM
Projektledelse

Digital frihed


Digital frihed er afgørende for at have en velfungerende e-Commerce.

 

Desværre ser vi mange virksomheder i dag, hvis e-Commerce-løsning er begrænset. Det betyder, at deres løsning kan begrænse dem, når det f.eks. kommer til udvikling af nye funktioner. Det kan føre til dobbeltarbejde, når du skal rulle ud på nye markeder. Og hvis du ikke ejer løsningen selv, kan du være afhængig af et roadmap, der prioriteres af eksterne leverandører.

 

Nøglen til friheden er at sikre fleksible og skalerbare løsninger, der kan vende din virksomhed og bevæge den mod fremtidens mange muligheder. Du skal derfor vælge en it-løsning, der matcher dine ambitioner og mål for fremtiden.


Læs med i denne artikel, hvor vi sætter fokus på tre udvalgte parametre, der kan hjælpe dig til mere digital frihed med din it-løsning.

B2B og B2C webshop


Den digitale transformation har ændret dine kunders forbrugsvaner. Kunder er ikke længere loyale overfor et enkelt brand, men samler viden og skaber overblik, inden de besøger butikken. De kender produktets funktionaliteter. De ved, hvad brugerne mener om det. Og de har allerede sammenlignet priser.

 

Den virkelighed er altid afsæt for vores løsninger. Sammen arbejder vi målrettet med alle jeres kontaktpunkter til kunden. Gennem systematisk opsamling af data lærer vi kunden at kende, så I kan præsentere relevante produkter for ham eller hende. Målet er at lægge indsatsen der, hvor kunden er. Jeres kommunikation skal være personlig og individuelt tilpasset. En stærk e-handelsplatform koordinerer alle kanaler, så hver enkelt kunde oplever at blive taget i hånden, før, under og efter købet.


Læs mere om B2C webshop >>

Læs mere om B2B webshop >>


Uniconta - Få frihed til at arbejde struktureret med data og forretningsprocesser


En virksomhed har mange forretningsprocesser, hvoraf de vigtigste er køb og salg. Men ud af køb og salg opstår en lang række følgeprocesser.

 

Tidligere stræbte mange efter at implementere fx. et ERP-system til at håndtere alle dele af en virksomheds processer. Idéen var at samle så mange processer som muligt i ét system.

 

Men det var i gamle dage!

 

Retus har mere end 25 års erfaring med effektive ERP-løsninger. Det giver tryghed, når I er på udkig efter et state-of-the-art ERP-system, som er hostet i skyen og tilgængelig på alle devices. Fremtiden er serverfri - og du får fuld adgang til den med en løsning fra Retus.


Læs mere >>


Godkendte SMV:Digital rådgivere


Hos Retus har vi pt. tre godkendte SMV:Digital rådgivere, som kan vejlede inden for et bredt felt.

 

Det er bl.a. inden for datastruktur, værdiskabelse med data, e-handel, digital projekt implementering og meget mere.

 

Retus har allerede været omkring en lang række digitale projekter og leveret rådgivningssessioner igennem SMV:Digital programmet.

 

Vi står altid klar til en uforpligtende snak om mulighederne for et samarbejde, hvor vi sammen kan løfte din virksomhed digitalt.


Læs mere om SMV:Digital rådgiver her >>

Kan vi hjælpe dig?


Retus tilbyder dig og din virksomhed en gratis dialog om jeres udfordringer og giver en demo af hvordan nogle af Danmarks største detailvirksomheder arbejder med deres digitale løsninger.

 

Måske tænker du, at du ikke er klar til at tage en dialog med et digitalt konsulenthus som os? Det er helt forståeligt. Men man behøver ikke stå med et akut udviklingsbehov for at tage fat i os. Vi deler gerne ud af vores viden, og oplever generelt at virksomheder, der står i nogle af nedenstående situationer, værdsætter en proaktive sparring, der klæder dem på til at identificere næste skridt til at fremtidssikre deres forretning.


Kontakt os og hør mere >>

Genkender du nogle af disse scenarier?  

- så lad os tale sammen. 


  • I ejer ikke jeres digitale løsning selv og er bundet til en ekstern virksomhed
  • I har ikke kontrol eller ejerskab over hvilke features der prioriteres til udvikling først
  • I betaler licenser eller en procentdel af salget til ekstern partner
  • I har en digital platform, hvor det er svært at lave forandringer og eksekvere hurtigt på dem
  • Jeres data er ikke altid i sync i alle systemer og interfaces
  • I har gentagne manuelle processer

Integration


Det er vigtigt at have en tæt dialog med jeres produktleverandører og de transportører, der får produktet frem til kunden. Endnu vigtigere er en præcis og automatiseret kommunikation, så slutkunden ikke skal vente unødigt – og ved præcis, hvornår varen bliver leveret.

 

En transportør eller en anden samarbejdspartner er blot endnu et kontaktpunkt, som skal indgå i jeres løsning. Mange leverandører har allerede en intern platform, mens andre ikke er nået så langt. Uanset hvilket setup samarbejdspartneren har, finder vi den bedste løsning til at automatisere kommunikationen mellem jer. Vi har stor erfaring i at integrere data mellem systemer. Fx ved at opsætte en portal, hvor leverandøren tilgår de ønskede data. I sidste ende er målet altid, at data kan bevæge sig automatisk mellem systemerne.


Læs mere om Integration >>


Projektledelse


Tid er en knap ressource i en travl hverdag. Derfor lægger vi vægt på nærhed og tæt kontakt i projektfasen. Ofte gør vi det ved at sidde hos jer fysisk, hvor vi i en periode fungerer som en intern udviklingsafdeling. Det giver et effektivt samarbejde, letter kommunikation med de interne interessenter og reducerer mødetid. Det er naturligvis op til jer, men det kan være en hjælp til at holde projektet på sporet.

 

Under alle omstændigheder lægger vi vægt på et tæt samarbejde. Jo bedre vi kender hinanden, jo mere inspirerer det til nye idéer og individuelle løsninger, der matcher netop jeres virksomhed. Stærke relationer og indsigt i jeres forretning er grundlaget for en lean proces og et optimalt slutresultat.

Business intelligence


Tempoet er højt i de fleste sunde virksomheder. Vi skal træffe beslutninger hurtigt, men det skal også ske på et oplyst grundlag. Derfor er det afgørende at have adgang til al information og alle nøgletal om sin virksomhed. Ikke bare historisk set, men også som et helt aktuelt snapshot i det øjeblik, hvor vi skal agere.

 

Et korrekt implementeret ERP-system giver jer adgang til 1 sekund gammelt data på alle tider af døgnet. I kan vælge præcis de nøgletal, I vil, men typisk er salgstal, finanstal, budgetopfølgning og lagerstatus relevante at kigge på dagligt. Alle informationer bliver præsenteret enkelt og overskueligt i rapporter eller på dashboards. Jeres grundlag for gode beslutninger er klar til brug.

Strategi og forretningsudvikling


En sund virksomhed er altid i udvikling. Derfor kan det til tider være svært at se den overordnede retning på tværs af alle afdelinger. Tanken om at udskifte vitale systemer eller arbejdsgange kan også være lidt bekymrende, fordi effekten ikke altid er nem at gennemskue.

 

Som strategisk partner på mange store digitale projekter ved vi, hvor vigtigt det er at tænke alt igennem, før du går i gang. Ud over it- og produktkendskab kan vi bidrage med generel forretningsforståelse, fordi vi kender dine udfordringer. Vi har været der selv. Baseret på dialog og tæt samarbejde udvikler vi en digital strategi på tværs af jeres afdelinger og systemer, som ikke kun optimerer jeres processer, men også gør jer klar til den digitale fremtid.

Det har været skidegodt med de her inputs fra Retus.

Det har været guld værd med en samarbejdspartner, der tør træde et skridt tilbage og spørge: ”Hvorfor?

Marc Creutzberg

Lead Developer at Fri BikeShop

Sådan foregår et møde med os


Det grundlæggende formål med et møde er, i dialog med jer, at afdække de udfordringer, I måtte have.


  • I kan stå med en målsætning om en bedre digital håndtering af jeres forretning, men ved måske ikke rigtig hvordan man kommer i gang.
  • I kan stå med en digital platform med helt konkrete problemer som kræver en løsning
  • I kan have et behov for at “trykprøve” den eksisterende løsning og sikre at den lever op til forventningerne.
  • I kan have et behov for at “trykprøve” den eksisterende løsning og sikre at den lever op til forventningerne.

Hvad kræver mødet af jer?


Der er ingen der kender jeres forretning og jeres produkt bedre end jer. Vi beder jer derfor om, at I går åbent ind i dialogen. Vi kommer med mange års erfaring inden for branchen, og har både fra kunde- og konsulentsiden været med til at bygge flere succesforretninger op.

 

Succesen opstår i det spændingsfelt, der er imellem os, og vi skal sammen afklare hvor behovet er, og ikke mindst hvordan vi løser det. Det overordnede mål er at styrke jeres forretning med en forandringsklar digital strategi, der sikrer frihed og understøtter fart, og som giver mest mening for jeres forretning.

Det kan vi hjælpe dig med


  • Fastsættelse af en digital strategi for de næste år
  • Integration mellem eksisterende systemer for nedbringelse af manuelt arbejde
  • Opbygning af ny webshop til salg af produkter online
  • Struktur af produktdata, priser og lager i ERPeller PIM-system
  • Sikring af datahastighed i mellem systemer